Friday, April 13, 2007

العلم نوووووووووووور

اتعلمت كتير أوى ....ويارب استفيد دايمن من تجاربى

اتعلمت أن العطاء طعمه حلو أوى لكن اذا زاد عن حده بيمرر

اتعلمت أن صعب أوى أثق واللى أصعب عليا فقدان الثقة

اتعلمت مفتحش قلبى غير لربنا عشان افضل كبيرة فى عين نفسى

اتعلمت أنى معملش حاجه مش عايزة أعملها ومجيش على نفسى عشان خاطر حد

اتعلمت أنى مغالطش نفسى واشوف الصح صح والغلط غلط من أول مرة

اتعلمت ان اكتساب شخص بحبه شئ رائع وان فقدان شخص بحبه شئ قاتل

اتعلمت ان علاقتى بربنا أهم علاقة فى الوجود

اتعلمت أنى احب 70% واتعشم 30% بس عشان متعبش

اتعلمت ان أنك ترضى البنى ادمين صعب واللى تركز عليه رضا ربنا

اتعلمت كمان انى لو ركزت فى حجات كتير فى الدنيا هتعب

اتعلمت ان اللى بيحب حاجه بيبذل لها من وقته وماله وجهده ما دامت على مزاجه

اتعلمت ان احيانن من أجل المصالح نتصالح

اتعلمت ان كتابى اكتر حد قادر يساعدنى بعد ربنا طبعن

اتعلمت ان بابايا ومامتى تعبوا عشانى كتير ولازم اراعيهم قبل اى حاجه

اتعلمت كمان ان اللى ملوش خير فى اسرته ملوش خير فى حد

اتعلمت أن الحب معنى كبير اوى مش اى حد يستحقه

اتعلمت ان الطبطبة احساس رائع لمن يستحقه

اتعلمت ان اجمل لحظه فى الحياة لحظة نجاح لناس حواليك بتحبهم وليك

اتعلمت انى ممكن اتعلم من ناس اصغر منى اللى متعلمتوش من الكبار

اتعلمت ان الاحساس الصادق مكانه القلب مش اللسان

اتعلمت انى لو لم استطع ان اصنع نجاحى لنفسى لا اريد ان احيا فى نجاح الاخرين

اتعلمت انى لا املك الحكم على الناس لانهم معينونيش قاضى

اتعلمت كمان ان فرحة الانسان غالية اوى

واتعلمت ان الدموع مهم تنزل فى اوقات كتير ودا لايعتبر ضعف

اتعلمت اتعامل مع نفسى على انها شخص تانى قريب منى اوى

اتعلمت ان التعبير عن الحب أهم من الحب نفسه

اتعلمت ان سهل اوى تقسى اذا ما جربتش طعم القسوة

اتعلمت ان كل انسان له مساحة من الحرية لايحق لاى حد التدخل فيها حتى اقرب الناس ليه

اتعلمت ان الدنيا بتلف واللى بتعمله النهاردة بيترد ليك بكره سواء حلو او وحش

اتعلمت ان الفراغ احساس قـــــــــــــــاتل للى عايش فيه

اتعلمت ان الكدب اسوء صفة

واخييرن اتعلمت ان الصدق يبدأ بصدقك مع نفسك

ولسا ياما هنتعلم

36 كومنتاية قليلة تمنع بلاوى كتيرة:

WhItE HeArT said...

يافرحتي بلسه يامان هنتعلم اللي في الاخر دي

في حاجات كتير نسياها يادكتورة لكن ده مش موضوعنا

واضح ان الموضوع جميل جدا وفي صفات حلوه وصفات مش عاجباني بس في الاخر انا ملاحظاتي لنفسي لكن البوست جميل بجد
مستنيين منك اكتر من كده وربنا مع الكل
سلام

bRoBaGaNdA said...

يا فراغــــــي

الفكرة بصراحة اولن شديدة بس طريقة العرض تجيب الملل كان المفروض تفتكسى طريقة جديدة كدة مسلية وحلوة ما علينا ...

المضمون بقى فيه حجات كتير معروفة وانا شاكك كمان انها تكن منقولة بس بر
دو ارجع واقول احلى مثل سمعته فى حياتى القردفى عين امه زرافة يعنى اكيدمعظم اللى انت كتبتيه ده هو ثمرة سنين وفيه بردو اللى كاتباه اول امبارح وفى اللى ناقلاه (ابسط مثال بتاعت الفراغ دى )

عموما بقى ربنا يوفق الجميع وياريت ياريت نفوق لكتابة حجات كويسة بدل الهيافة فى الكومنتات

imagination....life is ur creation(واخدة بالك يا رومى

كائن نورانى said...

يا سلامو عليكو

يا هلا بيك يا بش مهندس

منور البلوجة

اولن مش عارفه ليه الفرحة الجامده ب لسا ياما هنتعلم بس عادى وجهات نظر


ومش عارفه ايه الحجات المنسية دى؟

انا كتبا شوية حجات اتعلمتها ونورت معايا لفترة معينة

اكيد اتعلمنا حجات كتير بس انا بحب احط لنفسى بوينتس تكون باينه ومركزه فيها عشان استفيد

وكمان براحتك قول ايه اللى مش عجبك يمكن اكون اتعلمت حاجه غلط واستفيد منك

وانا روحى رياضية جدنننننن


والف شكر ليك على الرد يا وايت



اما بقى ابو 3 لسان ونص

شكرن على ردك يا مؤزى

اظن دى بلوجتى وانا حرة فيها يعنى اسلوب العرض براحتى

والموضوع كلام جد ف الافضل يكون مفيش افتكاسات اظن يعنى

اما بقى بالنسبة للحجات المنقولة

انا مقلتش انى اكتشفت حجات فظيعه ولكن قلت انا اتعلمت واحد اتنين تلاتة

ولا اييه رايك

بطلع لسانى

وكمان موضوع الفراغ دا بالذات

تجربة قاسية اوى

يعنى مش كلمة منك يا



وموضوع الكومنتات الهايفة دى حضرتك اول من ابتدعها وبلاش ترمى الكلام على رومى

ست العاقلين

واخد بالك

اظن كدا كفاية تقطيع

عشان نحفظ ماء وجهنا امام الناس

وباقى التقطيع هيكون لايف وابقى ورينى هتروح منى فين؟


يلا سلاموتوووووووو

WhItE HeArT said...

ياعيني على الخناقات
ها عاوزين حد يحوش وله حاجة
عموما
او المهم الشهيرة بتاعتي
احب اقول ان فعلا الموضوع المفروض يكون اسلوب عرضه ارقى من كده بمراحل لإن البوينتات بتاعتك معظمها مفيد فعلا
ولازم برضه يكون في تسليه للقاريء عن كده يااما هيزهق ( عن تجربه شخصية صراحة) يعني شريف مش غلطان في كل حاجة اما بأه تلميحاته السخيفه فشريف كده هوه مش عارف يكتب حاجة اساسا من ساعت ماحط اول بوست وحيران ياعيني فلازم يدخل يرمي الكلام على الغير

يله سلام

ثورة said...

اتعلمت انى لو لم استطع ان اصنع نجاحى لنفسى لا اريد ان احيا فى نجاح الاخرين


جاااااااااااااامدة
عايزه أهديها للأمهات والبنات اللى شايفين كل رسالتهم ف الحياة يربوا أولادهم ويطلعوهم ناجحين وتدفع جوزها للنجاح
وهي متحاولش تنجح في أي شيء


--------------



عندي تعليق كمان

مفيش مثالية في الدنيا
متتوقعش علاقة مثالية ولا وظيفة مثالية ولا حياة مثالية
لازم يكون فيه أخطاء وتجاوزات من الناس ومن الظروف

ممكن أعاتب وف نفس الوقت أؤكد على إن حبي ليكي زي ما هو ومتغيرش
ولما تغلطي مكانتك مش هتتغير
ومش المطلوب انك متغلطيش أو متتغيريش ف وقت ما أو متفهمينيش
انما المطلوب انك تحبيني وتحاولي ترضيني على قد ما تقدري
وأقدر انك بتعمليلي ما في وسعك حتى لو مكنش ده اللى انا محتاجاه


وأختم بكلمة عاشق الروح

كل ما لا يمس كرامتك صغيرة, فترفع عن الصغائر تعلو في نظر الناس

مجـلة جــوا نـا said...

بغيب لك برجع
عجبتني اني أتعلم من اي حد حتى لو أصغر مني
خشي شوفي وقولي رأيك بحيادية

3ashe2elro7 said...

اتعلمت ان الاحساس الصادق مكانه القلب مش اللسان
اتعلمت اتعامل مع نفسى على انها شخص تانى قريب منى اوى .... ومسكتش ليها على حاجه واحاسبها علطول
اتعلمت ان التعبير عن الحب أهم من الحب نفسه ... ف الوقت المناسب
*****

كائن نورانى said...

ما علينا يا جماعه من كلام وايت وبروباجنده

دا تهريج فى الهزار اللى غالبن بيقلب بضحك


تسلميلى يا دودى يارب

انا اكتر وحده بحبها اصلن دى

اما الكلام اللى تحتها موش فهمته اوى


فهمينى تانى


ازيك ماى دير برازر

منور البلوجة يا ززز

ولا بلاش عيب

وانا مؤدبة

والله جوانا توووووووووحفه وانت عارف اختك فتانه

كل اما اكلم حد

تربيتك يا ابيه

بطلع لسانى

اهلن بحضرتك يا عاشق على البلوجة

منووووووووور

بيتهيالى الكلام اللى حضرتك كررته تحت هو اللى عجبك بس بجد اضافاتك مفيدة


شكرن كززيلن ليكم كلكم

مبروك علينا جوانا

kingmody said...

البوست جميل بس فيه شوية حاجات مش مقتنع بيها تماما عشان انا اتعلمت عكسها تماما
واختلاف الراي لا يفسد للود قضية

اتعلمت أنى معملش حاجه مش عايزة أعملها ومجيش على نفسى عشان خاطر حد

زي الي فاتت دي

فيه بقة حاجة غايظاني جداً جداً في كل البلوجات الي زورتها
مفيش بلوجاية زورتها الا وقيتكو كاتبين بدل التنوين "ن" ايه ده غلط يا جماعة بتنرفزوني بجد دي لغة عربية مش سلطة
ومعلش جت في البلوج بتاعك يا دكتورة بس روحي وصلت لمناخيري في البلوجاية دي عشان دي البلوجاية ال 8 الي ازورها والاقيكو عاملين كده

وسلامتو

كائن نورانى said...

يا هلا بزميل المستقبل عندى فى بلوجايتى


منور يا دوك

اولن عايزة اعرف الحجات اللى انت اتعلمت عكسها

ومفهمتش قصدك ايه على

معملش حاجه مش عايز اعملها ومجيش على نفسى عشان خاطر حد

عرفنى ايه اللى مش مقتنع وانا اقنعك؟

اوك

ثانين بقى بالنوسبة للتنوين اللى بنقلبه نون

دا تسهيل مش عدم احترام للغه ولا اى حاجه

ومعلش سامحنا المرة دى وعديها

فى انتظار ابداعاتك

واسفين اذا كنا نرفزناك يا دوك

يلا سلاموتو

BoTaNesToKeeSoo said...

الووووووووون

توحفه والله يا زوزو وبجد فى معانى كتيير جامده واسلوب عرضك عاجبنى على فكره دا حتى انا زعلت لما لقيتهم خلصو


اما بقى بالنسبه لكلام بروباجندا فشكرا اوى لردك بجد افحمتيه وانا كمان عاوزه اقولله مش انت اللى هتحكم على كمنتاتى هيفه ولا لا وبالنسبه لتطويل الكمنتات انت اول من عملها

IMAGINATION THATS UR CREATION
واخد بالك يا شريووووووو (بطلعلك لسنى)

كائن نورانى said...

اهلن يارومى

منور البلوجة يا بيوتى


بما انك زعلتى انهم خلصو اعملك غيرهم

انتى عرفا مقدرش على زعلك يا كميل


وسيبك بقى من شريف مهما تعملى فيه

يمكن ربنا يريحنا من لسانه ولا حاجه

سلاموتو

Anonymous said...

والله الموضوع فى منتهى الجمال وانا

معاكى فى كل حاجة ربنا يوفقك

kingmody said...

بصي يا دكتورة هقولك الحاجات الي انا مش مقتنع بيها او الي مش بتتحقق او الي اتعلمت غيرها
اولا : اتعلمت أنى معملش حاجه مش عايزة أعملها ومجيش على نفسى عشان خاطر حد

للاسف في البلد دي بعمل حاجات مش حاجة واحدة انا مش عاوزها فدي مش بتتحقق اما مجيش على نفسي عشان خاطر حد فانا بيتهيقلي لا مفيهاش حاجة لو نيجي على نفسنا عشان حد خاصة لو الحد ده احنا بنحبو وغير كده عشان المركب تمشي :)

ثانيا : اتعلمت كمان انى لو ركزت فى حجات كتير فى الدنيا هتعب
بيتهيألي ان الواحد لازم يركز في كزا حاجة ويفهم في حاجات كتير عشان ميكونش مقتصر على حاجة واحدة بس زي زمان كان الواحد طبيب وماشاء الله فاهم في الدين وعارف في الفيزيا والرياضة والكيميا وكلو

ثالثا : اتعلمت ان احيانن من أجل المصالح نتصالح دي غلط غلط غلط يا دكتورة
ربنا بيقول " الاخلاء يومئذ بعضهم لبعض عدو " يعني الاخلاء بتوع المصالح العلاقة تكون محبة مش عشان مصالح اصالح حد لو مش هصالحو عشان هو فعلا بني آدم كويس يبقى مصالحهوش

رابعا : اتعلمت انى لا املك الحكم على الناس لانهم معينونيش قاضى
غلط غلط غلط يا دكتورة الرسول صلى الله عليه وسلم بيقول " الدين النصيحة" فلازم نحكم على الناس وننصحهم

خامسا : واتعلمت ان الدموع مهم تنزل فى اوقات كتير ودا لايعتبر ضعف
دي انا اتعلمت عكسو تمام الدموع ديما ضعف الا لو نزلتها لوحدك ومحدش شايفك لو نزلتها قدام اي حد هيقول عليك عيل وضعيف وكلام كتير ملوش لازمة مفيش غير الاب والام بس الي ممكن تبكي قدامهم

بس كده اما الباقي فانا مقتنع بكل كلمة قلتيها فيه :)

سابرينا said...

ياريت الواحد أتوصل للحاجات ديه قبل كده!!!!!!ماكنش تعب نفسه من الأول
كل واحد حيوصل للكلأم دة في مرحله من مراحل حياته
but earlier is better!!!
كلأم تقله دهب يا دكتور

كائن نورانى said...

منور لتانى مرة يا محمود

بص بقى اولا

انى معملش حاجه مش عايز اعملها انا هنا كنت اقصد الحاجه اللى فى ايديك مكنتش اقصد بلد وسياسة وكلام من دا

كنت اقصد لما تكون مش عاوز تعمل حاجه لازم تقول لنفسك بيج نو


اما بقى اجى على نفسى عشان خاطر حد

انا معاك فى اذاكان الحد دا غالى ويستحق ممكن

لكن ولان دا الاعم فى الزمن بتاعنا لازم تحافظ على نفسك ومتظلمهاش عشان حد

ثانيا بقى

انت اختلط عليك الامر فى دى

انا مكنتش اقصد انى اركز فى كذا حاجه وانجح فيها

نو خالص بالعكس

لكن كنت اقصد انك لو ركزت

مع الناس
مثلا
اصل فلان دا عمل كذا عشان كذا

او فلان دا مسالش عليا وانا تعبان

وهكذا التركيز دا اللى بيتعب

او لو ركزت كمان ف الكوسة والنفاق والحجات دى هتتعب

ولكن الاحسن من دا تخليك ناضج وتوسع دماغك وبلاش تدقيق

ثالثا

دى انا اصلن كنت معترضة عليها جدن لوقت كبير ولكن تعرضت لمواقف معينة خلتنى افهم ان لازم تكون مرن

يعنى مثلا انت فى درس ومفيش معااك اى حد من صحابك بالعكس كل اللى معاك دماغهم فاضية وبيقرفوك

على ايه هتقرف نفسك

طالما انك عايش لازم تستمتع

وعشان كدا

خلى الدنيا تمشى

وتصالح

اما رابعن دى بقى

ولا بلاش النون بتزعلك

انا قصدى فيها انى ممسكش للناس سكينه واحاكمهم

واعطى وجهات نظرى للاخرين

على فكرة يا فلان الشخص كذا دا .......
وهكذا لا كل واحد يحفظ رايه لنفسه

ويركز على اللى ممكن يغيره فى اللى حواليه

وزى ماقلت طبعن الدين النصيحة ولو انها بقت تقيلة اوى على قلب الناس

اللى تيجى تقله حاجه يبقى ناقص ياكلك

بتاعت الدموع دى بقى احنا مختلفين عليها اصلا

لكن انت كدا وصلتنا لحل وسط

مهم تنزل وانا لوحدى ودا اللى كان قصدى عليه لكن اضيف لمامتك وباباك او قبلهم كمان ربنا

بجد احسن وقت تنزل فيه دموعك وقت لما تكون بين ايدين ربنا

وحاول تجرب وقولى رايك؟؟؟؟

بس بكرر ليك فى الوقت دا متكونش ضعف ولكن تكون منتهى الراحه

وكمان اذا شخص انت بتحبه وبترتاح معاه وتثق فيه ايه المشكلة من ظهور دموعك ادامه

وسيبك من كلام الناس

كدا كدا بيتكلمو

ريح نفسك اهم حاجه

يارب كدا نكون وصلنا لحل وسط

وياريت تقولى الباقى فهمتهم ازاى ليكونو هما كمان غلط

ربنا يستر

تسلم يارب يا دوك وربنا يفرحنا بيكو انتو التلاته يــــــــارب

سلاموتو

مستنية ردك

كائن نورانى said...

اهلنننننن بيكى يا سابرينا


اسمك حلو اوى
نورتى بلوجتى والله


فعلن كل ما كان بدرى كل ما كان احسن

ربنا يخليكى ون شاء الله هروح اشوف بلوجتك

وبقينا اصحاب بقى


سلاموتو

kingmody said...

اولا وثانيا موافقك
ثالثا مش مقتنع
رابعا بردو مش موافقك عشان انا لما بنصح الناس مش معناها بحاكمهم وسواء التاني قبل ولا مقبلش انا بعمل الي عليا وخلاص مش مهم بقة انت تستفيد من نصيحتي ولا لا
ولو لقيت الي بيعملو غلط فادح فلازم احزر الناس من الشخص ده عشان مينخدعوش فيه او يقلدوه او .. او

خامسا حكاية الدموع انا موافقك تماما بس انا لما بقول لوحدك انت لما بتعيط لوحدك يبقى بتعيطي مع مين مين الي بيشوفك وانت لوحدك اكيد ربنا وده الي كان قصدي واكيد اكيد انها بتريح جامد اوي اما حكاية انك تبكي قدام واحد بتحبو او تثق فيه فده انا برفضو تماما تماما عشان انا برفض نظرات الشفقة واكيد واحد بتحبو وبيحبك لو بكى قدامك هيشفق عليك وده معناه انك ضعفت في عينه ولو في لحظة بكاك فقط وده انا برفضو بتاتا
اها يعين تقريبا وصلنا لحل وسط والباقي متخافيش الحمد لله فاهمو صح انشاء الله :) :)

كائن نورانى said...

اهلن بيكى يا هجور

منورة ابلوجة

وتسلمى على ردك الجميل

كائن نورانى said...

بص يا دوك
عشان تقتنع

بتاعت من اجل المصالح نتصالح

دى بجد كان قصدى فيها ان الناس اللى بقت بتعمل كدا

ودا او لمة كتبتها

لكن لما فكرت فيها بعد كدا

قلت مهم تكون مرن

وتتعايش وخلى الدنيا تمشى


وبتاعت لا املك الحكم

دى صدقنى فى ناس كتير بتبقى عملا نفسها فلاسفة وشيفا غلط اللى حواليها وموش بتشوف غلطها

فاظن التركيز على غلط احسن من انك تقعد تحكم على الناس

وبعدين ربنا اعلم بالنوايا

فهمتنى

كفاية كدا بقى تعبتنى

لو اى سى جى كان زمانك خلصته

ربنا معاك

سلاموتو

kingmody said...

مشكلتي ان دماغي ناشفة ومش بقتنع بسهولة للاسف وشريف ومحمد يشهدو ويبصمو بالعشرة :)

فيها ايه لما الواحد يشوف غلط الناس ومش شايف غلطو المفروض ودي مهمة الناس انها تشوف غلطو وتقولو عليه

معاكي فان الواحد يكون مرن ويخلي الدنيا تمشي بس مش عشان المصالح بردو
اسوء العلاقات هي العلاقات القائمة على المصالح :)

اما حكاية الاي سي جي الحمد لله مش ههيدوهونا عملي شوفناه بس وعرفنا ازاي يتعمل بس مش هنمتحن فيه :)

MaMaDo said...

اتعلمت ان اجمل لحظه فى الحياة لحظة نجاح لناس حواليك بتحبهم وليك

البوست حلو اوى و انا حسيته اوى لانى يمكن اتلسعت من الحاجات دى كتير
بس خلينا فى دى
بجد انا يمكن محستش بفرحه اكبر من نجاحى فى اى حاجه حتى لو كانت صغيره بس الفرحه دى مبتكنش اكبر من فرحتى بنجاح اى حد احبه
...

Anonymous said...

السلام عليكم
ازيك يازوزو على فكرة انا دخلت على طول اول ماقولتيلى ادخلى مارضيتش ازعلك وده اول تعليق ليا فى بلوجتك علشان يبقى عندى دم زى مابتقولى
البلوجة توحفة بس فيه تعليق على بعض الحاجات
اتعلمت انى احب 70%واتعشم 30&بس عشان مااتعبش من وجهة نظرى اللى يحب100%يتعشم 100%لانه مش هيلاقى حد تانى ممكن يتعشم فيه اصلا
ولا ايه رايك ومش هاتتعبى على فكرة

قصاقيص said...

اتعلمت ان سهل اوى تقسى اذا ما جربتش طعم القسوة
.............
الدرس ده بالذات من اللي اتعلمتيهم اثر فيا اوى بجد
.....
كل دروسك حلوة وجميلة وياريت فعلا نتعلمها بجد ونطبقها
تحياتي علي احاسيسك الجميله دي
وروحك النقية الشفافه
........
ومنكم نستفيد يا استاذة

صاحب البوابــة said...

استرسالك رائع

وتأكدى اننا سنظل نتعلم

حتى الموت

تحياتي لقلمك المبدع

•«ρяoιd»•™ said...

اللي مش بيتعلم كل يوم حاجه جديده يبقي ميحسبش اليوم ده من عمره عشان كده هومش عاش اليوم ده من الأساس

بس بجد بجد

بوست مفيد جدا و يا ريت الكل يكون اتعلم اللي اتعملتيه ده

و نتعلم حاجات اكتر و اكتر

تحياتي

كائن نورانى said...

ايد دا

كريزى بووووى شخصين على بلوجتى

هلا بيك


نورتنى وانا مبسوطى اوى انه عجبك وحسيته

كائن نورانى said...

ميرو حبيبتى

نورتى يا قمر

وكويس ان اشتريتى شوية دم وجيتى


موضوع الحب والعشم دا

انا عرفا ان مش فى كل الاحوال

وخاصتن معاكى

انتى اكيد كله 100 فى المية

بس مش كل الناس زيك

الواحد ياما بيقابل فى الدنيا

ربنا يخليكى ليا يارب

شدى حيلك فى امتحاناتك وكل سنة وانتى بالف خير وعقبال مية سنة وانتى معايا ديمن يارب

كائن نورانى said...

اهلن بيكى يا قصقوصة

ايه اللايت دا كله

منورانى وشئ اسعدنى انك نورتى بلوجتى

بجد انتى اسلوبك اكتر من رائع

ربنا يوفقك ديمن

وشكرن اوى على كلامك الجميل

بس كل دا بان فى البوست

تحياتى لكى

كائن نورانى said...

صاحب البوابة

اهلن بحضرتك

نروت البلوجة

وشكرن اوى على كلام حضرتك الجميل

كائن نورانى said...

برويد

اهلن بحضرتك

والله انا سعيدة ان حضرتك نورت البلوجة

وفعلن لازم كل يوم نتعلم شئ جديد والا منبقاش عشناه


بس اللى عاوزة اقوله بلوجة حضرتك روعة واسلوبك جامد اوى

انا بكيت فى بوستين عندك

ربنا يكرمك ويصبرك

الخيط الرفيع said...

انا بجد فرحانه جدا أنك كنتي بتتعلمي بالشكل الرائع داا وانتي ماشية في مهزلة الحياة بجد انا سعيدة وحساكي بتتعلي من مدرسه الحياة كتير والمهم انه بتوازن

يعني أقدر أقول اني بطمن عليكي كل يوم عن اليقبله

انا عرفه معظم العبارات تعني ايه عندك وعجبني التوازن الي اتعاملتي بيه مع المواقف يعني لا شمال قوي ولا يمين قوي



ربنا معاكي
سلاموتو

هوندا said...

انتى اتعلمتى ده كله امتى ياتيتة ؟؟؟ بس يسبك اجمل حاجة عجبتنى "اتعلمت مفتحش قلبى غير لربنا عشان افضل كبيرة فى عين نفسى
ربنا يزيدك كمان وكمان"

كائن نورانى said...

هوندا هانم يادى النور اللى اتحط عليكى يابلوجايتى

منورانى يا فندم ومنورة عالم البلوجات كله

تسلمى ربنا يخليكى

وحسابنا بعدين فى موضوع تيته

وعلى فكرة اللى عجبتك دى انا بحبها اوى

سلاموتو

كائن نورانى said...

منورة اللوجة يا فوفو



تربيتك يا استاذة

اى خدمة

هوندا said...

الحساب وصل خلاث والله مانتى تعبة نفثك :))